کد خبر 205148
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶

یک بار که با هم رفته بودیم بالای سر یک شهید، با دیدن جای ترکش کوچکی که به شهید خورده بود،گفت:« به نظر من شهادت با يك تير و تركش لذت نداره، آدم بايد مثل امام حسين(ع) شهيد بشه تا شرمنده آقا نباشه.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، احمد کریمی به تاریخ اول فروردین 1340 در شهرستان ساوه متولد شد. بیست و پنج سال بعد، در دشتِ شلمچه، او فرماندهی گردان حضرت معصومه(س) از لشکر 17 علی ابن ابیطالب(صلوات الله علیه) را بر عهده داشت و در همین میدان، بال در بال ملائک گشود. آن چه می خوانید روایتی است کوتاه از حیات آن عزیز.
حاج احمد خیلی طالب شهادت بود. یعنی برای رفتن خودش روزشماری می کرد. در ایام عملیات کربلای 4 بالاخره صدایش درآمد و گفت: «هر نمازی که شنیدم اگر کسی بخواند شهید می شود، خواندم؛ هر دعایی، هر ذکری، حتی در این اواخر شنیدم که اگر کسی ازدواج کند و بعد به جبهه بیاید، شهید می شود، من به خاطر شهادت، ازدواج هم کردم؛ ولی نمی دانم چرا شهید نمی شوم!».
یادم هست یک بار دیدم كنار قبر آماده ‌اي نشسته و بدجوری توی خودش فرو رفته. قد بلند و رشیدی داشت. زدم روی شانه اش و گفت: اين قبر براي تو خيلي كوچكه. با اين قد بلند، توي اين قبر جا نمي‌گيري. به فكر يك قبر ديگه باش.
خیلی راحت و خونسرد جواب داد: «من به شما قول مي‌دم كه اين قبر واسه من بزرگ هم باشه».
یک بار که با هم رفته بودیم بالای سر یک شهید، با دیدن جای ترکش کوچکی که به شهید خورده بود،گفت:« به نظر من شهادت با يك تير و تركش لذت نداره، آدم بايد مثل امام حسين(ع) شهيد بشه تا شرمنده آقا نباشه. من دوست دارم روز قيامت، اگر قرار شد مرا به امام حسين(ع) معرفي كنند، تیکه های بدنم رو روي پارچه‌ اي بریزن و بگن اين احمد كريميه».
همان هم شد. در كربلاي 5 گلوله توپ چنان تکه تکه اش کرد که هر چه سعی کردیم همه ی قطعات بدنش را جمع کنیم، آن قد رشید و بلند، بیشتر از یک گونی نشد.
روحمان با یادش شاد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    2 0
    به خاطر انتخاب مسئولان.. با رای به جلیلی جبران میکنم!
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یا آقا امام حسین ع
  • امیرری ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    1 0
    شهدا دست ماراهم بگیرید .... شادی ارواح طیبه شهدا صلوااااااااااااااااااات
  • رضا ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    1 0
    از نامت فقط یک بلوار را در میدان مفید قم می شناختم و... اما چه خوب شد که با این چند خط کمی بیشتر با تو آشنا شدم. من نیز جامانده همان قافله ای هستم که تو از کاروان سالاران آن قافله بودی هر چند امید به رسیدن به این کاروان خیلی کم شده ولی نامیدی از رحمت خداوند هم گناهی نابخشودنی است خدایا در طریق بندگی و غلبه بر جنود شیطان و نفس اماره نصرتمان ده که فرصتمان کم است یارمان باش که یاوری جز تو نداریم و پرچم اسلام و مکتب تشیع را ولو به قیمت جانمان همواره بر فراز کاخهای شرک و استبداد و ظلم یزیدیان زمان به اهتزاز درآور و مارا از پیشمرگان امام زمان عج قرارده. شهدا شرمنده ایم...
  • محمد ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    السلام علیکم ایها الشهدا خداوند رحمتش کند و ما را ادامه دهنده راه این بزرگواران قرار دهد اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک
  • فاطمه از قم ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    عجب شهید بزرگواری،کاملا با ایشون موافقم.منم همیشه میگم آدم اگه میخواد شهید بشه باید درست وحسابی شهید بشه،یعنی هیچی ازش برنگرده. اگه جنازش سالم بمونه باچه رویی خدمت حضرت زهرا بره؟ البته ما کجا واین شهید بزرگوار کجا؟ ولی حقیقتا از خدا میخوام هم خودم وهم بچه هایی که در آینده بهم میده،اگه قراره شهید بشیم هیچی ازمون برنگرده،هیچیه هیچی...
  • محمد رضا ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بسمه تعالی شهدا شمع محفل بشر بشریتند خدا انشاالله درجات این شهید یزرگوار را متعالی کند هنوز چهره متبسم شهید قبل از شهادت در نزدیکیهای نهر جاسم را در خاطر دارم . «شهادت قسمت ما میشد ای کاش» مشرق ممنون که در این قربت ما را به مهمانی شهدا بردی الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • سبحان ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    آیت الله حق شناس میگفت انقدر دنبال شهادت نباشید دنبال خدمت به اسلام باشید اگر تو فیقی حاصل شد شهید هم میشوید ولی خدایی حاج کریمی خوش به حالت چه با حال پیش خدا رفتی
  • علي ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    حاج احمد يكي ديگر از افتخارات مردم قم است. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ای ول دلاور، خوب آرزویی داشتی، خوب آرزویی داشتی حاجی. خدا رحمتت کرد حاجی! ما که کیف کردیم. چه موقع واقعا بخواهیم و آرزو کنیم، الله و حسین کمک کند.
  • AE ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    اصلاح طلبان با این جانفشانیهای شهدا وجانبازان افلا یتفکرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس